Intermediate Power Buffer Spring. The Hot White spring came to life as an accident that turned out to be a valuable solution for certain platforms. Sprinco did a production run of White springs where the loads came in perfectly between the design loads of the White and Blue spring, so they sat them aside and did another run of White springs to the proper load specifications. When Sprinco had some calls from customers wishing for a spring that was in between the performance of a White or Blue spring, they had them try out the discarded springs on a trial basis, and they turned out to be perfect for their needs, thus, the evolution of the Hot White spring for tuning purposes. If you are among those who are advocates of using Mil-Spec carbine springs rather than tuning to perfection, this is also a good choice in the vast majority of instances to enhance performance.
Mellanliggande kraftbuffertfjäder. Den Hot White-fjädern kom till liv av en olyckshändelse som visade sig vara en värdefull lösning för vissa plattformar. Sprinco gjorde en produktionsomgång av vita fjädrar där belastningarna kom in perfekt mellan designbelastningarna för den vita och blå fjädern, så de lade dem åt sidan och gjorde en ny omgång av vita fjädrar till de rätta belastningsspecifikationerna. När Sprinco fick några samtal från kunder som önskade en fjäder som låg mellan prestandan för en vit eller blå fjäder, lät de dem prova de kasserade fjädrarna på provbasis, och de visade sig vara perfekta för deras behov, därav utvecklingen av Hot White-fjädern för justeringsändamål. Om du är en av dem som förespråkar användning av Mil-Spec karbinfjädrar snarare än att justera till perfektion, är detta också ett bra val i de flesta fall för att förbättra prestanda.